Kom i gang med RuterBestilling appen

Vi er klare for et nytt skoleår fra august og lanserer nå en ny app for å administrere ordningen. Den heter RuterBestilling og er lagt opp slik at dere skal ha bedre oversikt over reiser og lettere kunne bestille og avbestille reiser. Med den nye appen vil dere også kunne følge minibussene i samtid på kartet.

RuterBestilling vil være din hovedkanal for dialog med oss og vi ønsker at alle prioriterer bruk av denne kanalen for kontakt.

Vi har laget en bruksanvisning for hvordan du enkelt kan laste ned appen, gjøre nødvendige registreringer slik at dere er klare for skolestart til høsten.

Last ned RuterBestilling appen så kan dere enkelt administrere skoleskyssen

Last ned RuterBestilling-appen fra Apple App Store eller Google Play Store, så kan dere enkelt administrere skoleskyssen.

Når du har lastet ned appen RuterBestilling er du klar til å logge inn og komme i gang. Følg beskrivelsen under punkt for punkt enten du skal logge inn for første gang eller for hvordan du i det daglige skal bruke RuterBestilling.

Slik logger du deg inn for første gang:

Åpne appen og trykk på «Kom i gang».

Tast inn navnet ditt. Les og godta personvernopplysninger før du trykker «neste».

Tast inn telefonnummer og trykk deretter «neste».

Tast inn koden du mottar på sms og trykk «neste».

Du er nå logget inn.

Slik legger du til en Elevkode for nye brukere av skoleskyss:

Trykk på «legg til elevkode».

Legg til elevkoden du har fått på sms eller vedtaksbrev.

Trykk på «legg til».

Velg hvilken rolle du tilhører.

Slik legger du til en Elevkode for eksisterende brukere av skoleskyss:

Gå til innstillinger.

Trykk på «legg til kode».

Legg til elevkoden du har fått på sms eller vedtaksbrev.

Trykk på «legg til».

Velg hvilken rolle du tilhører.

Med RuterBestilling får du god oversikt over dine turer:

Se dine turer, og når de skal gå.

Returreisen har eget reisekort.

Trykk på detaljer for mer informasjon om reisen – både tur og retur.

Kontakt sjåføren ved behov ved å trykke på ringesymbolet.

Avbestill transporten hvis den ikke passer.

Bekreft avbestilling av transporten.

Transporten er avbestilt.

Hvis du mangler elevkode, eller har problemer med registrering av RuterBestilling appen kan du kontakte oss via vårt nye kontaktskjema.